đ§âđ Har fel person hamnat pĂ„ fel arbetsuppgift?
Det hÀnder absolut ingenting pÄ dagarna, och det fÄr sÀttas in extrapersonal för att hinna med allt som ska göras. Till rÄga pÄ allt sÄ har det börjat strömma in kundreklamationer till den tidigare prickfria avdelningen.
Jag skulle vilja pÄstÄ att det till största sannolikhet inte Àr ett personrelaterat problem utan frÄgan Àr:
đ Har personen fĂ„tt en introduktion till arbetsuppgiften och blivit anvisad en standard som visar den mest effektiva arbetsmetoden?
Finns ingen standard att följa sÄ uppstÄr flera arbetsmetoder som kan vara mer eller mindre effektiva. UpplÀrningstiden blir orimligt lÄng, och hur kan personalen veta vad som Àr rÀtt eller fel?
đĄ Genom att standardisera arbetsmetoder och utbilda personal till att följa den sĂ„ blir det enklare att:
ⶠUtbilda ny personal
ⷠFörebygga kvalitetsproblem
➠Arbeta med stÀndiga förbÀttringar
âč Skapa effektivare processer
âVad Ă€r er erfarenhet gĂ€llande standards för arbetsuppgifter?
Jag finns Ă€ven pĂ„ LinkedIn eller varför inte âïž kontakta mig âïž för att prata standardiserat arbete.