Har du många arbetsuppgifter eller projekt? Visualisera med hjälp av en kanban-tavla. Det är lätt hänt att tappa fokus och glömma då vårt mänskliga arbetsminne inte klarar att hålla hur många uppgifter som helst. Det är då vi upplever stress och inte greppar situationen.
Detta löses enkelt med digitala lösningar. Vissa föredrar ändå analoga lappar, och det sitter snart små anteckningar lite här och var. Lösningen på detta är att skapa struktur med hjälp av en kanban-tavla. 🙏
Så här kan du visualisera dina uppgifter
- Tejpa upp fyra kolumner på en vägg eller dörr
- Namnge kolumnerna Kö, Att göra, Pågående och Färdigt
- Använd en post-it lapp för varje uppgift. Skriv titel, beskrivning osv.
- Använd mindre signallappar för att tilldela uppgifter, status osv
- Allt eftersom arbetet fortskrider flyttas lapparna mellan kolumnerna
- Hämta nya uppgifter från kön i takt med att gamla färdigställs
Jag finns även på LinkedIn. Behöver ni stöd med processanalys eller förbättringsarbete ☎️ Kontakta mig ☎️